Wednesday 12 October 2011

My Top 3 KDrama

                                 
#1 Greatest Love

Title: Greatest Love / Best Love
Also known as: Choegoui Sarang, The Greatest Love
Director: Park Hong Kyun, Lee Dong Yoon
Writer: Hong Mi Ran, Hong Jung Eun
Network: MBC
Episodes: 16
Broadcast: May 4, 2011 
Language: Korean
Country: South Korea


> 3 words for this drama :
- Funny
- Sweet
-Touching
and the greatest thing is ..HAPPY END ! ^.^ 
love the actor ,and also the actress .
>Banyak ketawa dan tersinggung pada masa yang sama kalau tengok drama ni... drama Greatest Love memang benar-benar mengagumkan!!
> Drama Greatest Love merupakan feveret drama pertama Susen Nana. Drama ni penuh dengan adegan yang melucukan yang pasti akan membuatkan penonton tergelak, terketawa, tersenyum da macam2 ter lagi...
> Ae Jung pernah menjadi ahli yang paling popular dalam band girl, Girls Treasure Negara. Walaubagaimanapun, 10 tahun yang lalu band tersebut berpecah dan dia menerima 
sebahagian besar dipersalahkan. 
dia kini menghabiskan masa dia berjuang untuk air time for variety show. 
Dokko Jin adalah bintang filem terkemuka di kemuncak kerjayanya. Kedua-dua bertemu dan terlibat dalam kerjaya masing-masing. 
Yoon Pil Joo adalah seorang doktor perubatan timur yang tidak mempunyai minat dalam industri hiburan tetapi bersetuju untuk membuat dating show. 
Dokko Jin membantu mendapatkan Ae Jung untuk memainkan peranan pada rancangan realiti baru yang dipanggil Couple Making. 
Pil Joo adalah sarjana muda yang ditampilkan dalam Making Couple.Kedua-dua lelaki jatuh hati kat Ae Jung.
> Bagi pandangan Susen Nana sendiri, watak Dokko Jin benar-benar lucu dan dia terlalu  yakin ke atas dirinya .. "DingDong" sentiasa bermain di fikiran Susen Nana, i like! haha. 
> Susen Nana suka tengok time Dok Ko Jin sebut "DingDong" 
Dok Ko Jin sangat kelakar! Susen Nana ketawa banyak kali apabila ada babak dia xD terutama kat ketika mereka berada di karaoke dan dia menyanyi.. haha Heartbreaker
Ding Dong! Ae Jung dan Dokko Jin saling jatuh cinta tanpa mereka sendiri sedari terutama Dokko Jin
> Apa yang Susen Nana tahu dari drama ini, jika anda cinta dengan seseorang, anda akan menjadi gila, sweet, dan sentiasa ingin melindungi mereka.. Haha

See This Vid Conferm Tersenyum-senyum : Dokko jin 1 and Dokko jin 2


#2 Secret Garden

Title: Secret Garden
Also known as: Sikeurit Gadeun
Director: Shin Woo-Cheol
Writer: Kim Eun-sook
Network: SBS
Episodes: 20 + 1 Special
Broadcast: November 13, 2010 to January 22, 2011
Language: Korean
Country: South Korea 


> Kalau korang merupakan peminat k-drama, korang mesti tahu satu drama yang berjudul secret garden. 
> secret garden merupakan feveret kdrama ke-2 terbaik susen nana kerana jalan cerita drama ni menarik dan sweet.
> Selain itu,babak penukaran badan yang benar-benar dibuat drama ini menonjol dari yang lain. 
> Drama ni berkisarkan tentang kisah cinta yang berada di dunia realiti dan fantasi.
Kim Joo Won (Hyun Bin) seorang pengusaha kaya bagi sebuah department store, kepribadian yang arrogant berubah setelah bertemu Gil Ra Im (Ha Ji Won), 
seorang stuntwoman miskin dan rendah hati namun memiliki wajah cantik dan menarik. 
joo woon mempunyai seorang sepupu yang bernama Oska dan mereka sering bersaing antara satu sama lain. 
> Atas permintaan Oska yang menyuruh joo woon menjemput aktris Park Chae rin di lokasi shooting. 
Namun joo woon membuat kesilapan kerana salah menjemput orang, malah menjemput Gil Ra Im, seorang stuntwomen yang dia kira adalah Park Chae rin serta membawanya ke hotel.
Di hotel, Joo Won  menyedari bahawa yang dia jemput bukanlah Park Chae-Rim. 
Namun, Joo won mulai merasa getaran aneh di hatinya memandang kecantikan Gil Ra Im dan sifatnya yang agresif. 
Joo Won cuba menghalau Gil Ra im dari lamunannya, namun dia tak mampu,
Gil Ra im pun mencuba menjauhi Joo Won, kerana dia sedar bahawa pemuda tampan itu memiliki status Sosial yang lebih tinggi darinya. 
Namun sebagaimana Joo Won, Gil Ra im pun tak mampu menepis kenyataan kalau dia juga tertarik kepada Joo won.
> Sementara itu, Gil Ra Im merupakan penggemar muzik Oska dan suatu ketika dia menang dalam sebuah pertandingan dan dapat hadiah pergi ke Pulau Jeju bersama Oska. 
Joo woo mengetahui bahawa Gil Ra Im memenangi pertandingan dan memutuskan untuk mengikut wanita yang dia cinta itu ke Pulau Jeju.
> Di Pulau Jeju, peserta utama semua berkumpul. Sementara mereka berbasikal ke gunung, Ra im entah bagaimana terpisah dari rombongan Joo Won dan Oska. 
Joo Won panik kerana Ra Im hilang dan pergi mencari. Akhirnya, Joo Won mampu menyelamatkan Ra im tetapi berakhir terdampar di suatu tempat misteri yang disebut 'Secret Garden'. Pemilik 'Secret Garden' seperti tahu bahawa Joo Won dan Ra im saling mencintai, maka keduanya di beri botol minuman.  
Akhirnya Mereka berhasil untuk menemukan jalan pulang ke hotel sebelum malam dan berpisah. 
> Pada malam hari, Joo Won dan Ra im susah untuk  tidur, mereka memutuskan menenangkan diri dengan minum minuman yang diberi oleh pemilik Secret Garden tadi. 
Dan keajaiban terjadi saat mereka selesai meneguk minuman tersebut lalu mereka bertukar Jiwa! Pelbagai gelagat yang lucu yang mencuit hati apabila mereka bertukar jiwa. Di sebalik pertukaran jiwa tersebut,mereka dapat saling mengenali dan saling melengkapi antara satu sama lain. 



#3 Protect The Boss


Title: Protect The Boss
Also Known As: The Boss Has Changed
Director: Son Jung Hyun
Writer: Kwon Ki Young
Network: SBS
Episode: 18
Broadcast: 2011-Aug-03 to 2011-09-29
Language: Korean
Country: South Korea


> Drama Protect The Boss merupakan top 3 kdrama bagi Susen Nana. Tak tahu la kenapa Susen Nana jadikan drama ni top yang ke-3.. Drama ni memang best and thumbs up la.. banyak juga la babak yang kelakar dan sebab utama Susen Nana suka drama ni sebab ada JaeJoong.. 
> Untuk pengetahua korang, pelakon2 kdrama ni ialah Choi Kang Hee(No Eun Seol), Ji Sung(Cha ji Heon), Jaejoong(Cha Moo Woon), Wang Ji Hye(Seo Na Yoon) dan Lee Heewon(Yang Hayoung) Ok sekarang Susen Nana nak share dia punya jalan cerita.
> No Eun Seol akhirnya mendapat kerja sebagai setiausaha di sebuah firma guaman setelah lama menganggur.Di syarikat tersebut dia harus berjuang untuk melayani bossnya, Cha Ji Heon yang merupakan seorang tuan muda yang mempunyai sikap yang tidak matang [kebudak-budakan]. Pelbagai cabaran terpaksa ditempuh untuk melindungi bossnya termasuklah keupayaan dalam pelbagai bahasa dan pada masa yang sama Eun Seol jatuh cinta dengan boss barunya itu. No Eun Seol juga bekerja untuk sepupu Ji Heon iaitu Cha Moo woon. Cha Moo Woon adalah seorang yang berkemampuan hebat dan bercita-cita mengambil alih syarikat sepupunya serta akan berkahwin dengan Seo Na Yoon, 
seorang pengacara yang juga mempunyai cita-cita yang besar.
Dalam mewujudkan cita-citanya, Moo Woon dibantu oleh seorang setiausaha yang setia iaitu Yang Hayoung dan kebetulan dia juga memendam perasaan suka terhadap bossnya, Moo woon.
> Ji Sung, Kang Hee, Jaejoong, Ji Hye [all of them have a good acting. The chemistry of each other as well as real]


Click sini : Protect The Bost  haha lawak punya




3 comments:

dayang said...

cte korea tu memg best ~ awesome ~

Seni Kraf said...

Yep, best2 sume nya

rambomadonna said...

Semua drama tu saya sangat suker. Tapi no 1 saya adalah Secret Garden. Greatest Love tak sempat habis lagi tengok sebab sibuk. Protect the boss pun best. Saya tgk Greatest Love pun sebab tgk Pasta.


Big Red Mouse Pointer